Monday 12 November 2012

Dadih untuk Deepavali

esok deepavali kan.. so aku tak tahu sgt nak bg buah tgn ape kat nenek n atok suami aku tu. sedia maklum, nenek n atok suami aku tu memasing org India dan beragama Hindu. Aku sbg cucu menantu kene join la jugak sambut deepavali ni.

syok tau bila dlm 1 family tu ada pelbagai kaum n budaya. mcm mak aku tu dia orang jowo. heee jawa la.. aku pun anak jawa juga la. reti la kalau nk speaking jawa tu aku paham. klu tak paham, mak aku la sbg kamus rujukan. hihiii

so oleh sbb nenek hb aku tu vegetarian, aku pun pening jugak la nak masak ape, nak bg buah tgn ape. kebetulan masa adek ipar aku bertunang sabtu lepas, aku ada la buat dadih. pulak tu, nenek hb aku gemar la pulak. sedap katanya.

so aku dengan berbesar hati pun buat la dadih pas magrib tadi. satu paket tu dpt dlm 30 cups kot. entah aku main agak je malas nak kira. pas siap buat dadih, aku pun zapppp terus buat crepe durian. penat wooo. satu hari non stop buat keje termasuk keje opis. hihiii


ni ha dadihnya. akubuat perisa vanilla cokelat.

mak aku yg tolong tutup2 kan bekas tu. hehee.. mekacih makk :D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...